Кросворди з інформатики


“ Мистецтво  навчання
є мистецтво пробуджувати  в  юних  душах  допитливість  і  потім задовольняти  її ”
А.Франс
Під час проведення  сучасного уроку вчитель намагається використати такі навчальні методи та підходи, щоб якнайкраще зацікавити учнів вивчати даний предмет, а в подальшому підвищити рівень навчальних досягнень учнів. В своїй педагогічній діяльності з цією метою я застосовую такий вид учнівської діяльності, як розробка та створення кросвордів.
На мою думку переваг використання на уроці кросвордів дуже багато. Так, зокрема, в першу чергу кросворд розроблений учнем може виступити як форма перездачі або додатковий бал при оцінюванні практичної роботи. Я вважаю, що використовуючи такий підхід, замість традиційних рефератів, учень справді підвищить свій рівень обізнаності з даної теми, оскільки, необхідно систематизувати та узагальнити свої знання, з’ясувавши які терміни необхідно включити у кросворд та що ці терміни означають. Також, при цьому відбувається розвиток творчих здібностей, логічного та креативного мислення, просторова уява. Таких результатів неможливо досягнути якщо учень просто здасть реферат, який зазвичай «скачаний» з Інтернету.
Пізніше учнівські кросворди можна застосувати при проведенні уроків як одну із форм актуалізації опорних знань, мотивації навчальної діяльності, підсумку уроку або як контроль знань з певної теми. Під час проходженні теми «Текстовий процесор» у  10-му класі, кросворди, які були розроблені учнями 9-х класів, а це здебільшого написані «від руки» розробки, виступають у ролі практичних завдань з теми «Таблиці. Списки», так як сам кросворд – це таблиця, а перелік питань до нього – це список.
Також з психологічної та соціальної точки зору розробка кросворду може підвищити рівень значимості учнів, оскільки їх напрацювання будуть неодноразово використовувати у своїй навчальній діяльності молодші друзі, менші братики та сестрички.

Кросворд можна використовувати як форму позакласної роботи, зокрема, при проведенні тижня інформатики. Так у нашій школі (НВК №12 м. Рівного) в рамках тижня інформатики ми влаштували конкурс кросвордів розроблених учнями на протязі навчального року. Підсумком конкурсу, крім визначення та нагородження переможців, також було укладення збірки кросвордів, яка представлена у даному посібнику.  


Орієнтовний алгоритм 
застосування методу проектів з теми
«Створення навчальних
кросвордів з інформатики
у різних програмних середовищах»
(під час організації  навчання за різними програмами затвердженими
Міністерством освіти і науки України)













Збірка кросвордів з інформатики - Скачати...